سؤالات پژوهش
۱- آیا آموزش ضمن خدمت بر سطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است؟
۲- آیا رضایت از جلسات آموزش بر سطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است؟
۳- آیا رضایت از محتوای آموزش بر سطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است؟
۴- آیا رضایت از آموزش دهنده بر سطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است؟
۵- آیا انتقال یادگیری بر سطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است؟
۱-۶- فرضیه های پژوهش
۱-۶-۱- فرضیه اصلی
آموزش ضمن خدمت برسطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است
۱-۶-۲- فرضیه های فرعی
۱- رضایت از جلسات آموزش برسطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهررشت تأثیرگذار است.
- رضایت از محتوای آموزشی برسطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهررشت تأثیرگذار است.
- رضایت از آموزش دهنده برسطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهررشت تأثیرگذار است.
- انتقال یادگیری برسطح رضایت شغلی پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت تأثیرگذار است.
- قلمرو موضوعی :
قلمرو موضوعی تحقیق؛ در حوزه منابع انسانی با موضوع تأثیر آموزش ضمن خدمت بر رضایت شغلی می باشد.
- قلمرو زمانی :
محدوده ی زمانی تحقیق سه ماهه آخر سال ۱۳۹۲ و نیمه اول سال ۱۳۹۳ می باشد.
- قلمرو مکانی :
قلمرو مکانی تحقیق پرستاران بیمارستان های دولتی شهر رشت می باشد.
۱-۸– واژگان پژوهش
۱- آموزش ضمن خدمت[۱] :
تعریف مفهومی: به کلیه آموزش هایی که افراد در طول دوران خدمت در سازمان و حتی در برداشت گسترده تر برای دوران بازنشستگی طی می نمایند، اطلاق می گردد (فیروزی و دیگران، ۱۳۹۳، ص ۳۸).
تعریف عملیاتی : تعریف عملیاتی متغیر آموزش ضمن خدمت بر اساس شاخص اندازه گیری ابعاد آموزش ضمن خدمت (رضایت از جلسه آموزش، رضایت از محتوای آموزش، رضایت از آموزش دهنده، انتقال یادگیری) تعریف شده است. (Latif,2012,p213).
- رضایت از جلسه آموزش
تعریف مفهومی: موفقیت در فعالیتهای آموزشی با توجه به دستیابی به اهداف مورد علاقه تأکید دارد(فیروزی و دیگران، ۱۳۹۳، ص ۳۸).
تعریف عملیاتی: عبارت است از میزان سنجش، اهداف آموزش به درستی بیان شود، اجرا شدن اهداف آموزش به درستی، منفعت از برنامه آموزش، نفع استفاده از برنامه آموزش موجب تعهد شده، اشکال بازخورد بر اساس واکنش فردی فاعلانه نسبت به تجربۀ آموزشی جمع آوری شده از فراگیران، در اختیار داشتن منابع برای اجرای یادگیری از جلسه آموزش(Latif,2012,p213).
- رضایت از محتوای آموزش
تعریف مفهومی: میزانی که فراگیران بر اساس آن احساس می کنند که محتوای آموزشی بازتاب الزامات شغلی آنان است(فیروزی و دیگران، ۱۳۹۳، ص ۳۸).
تعریف عملیاتی: عبارت است از میزان سنجش؛ افزایش درک موضوع از جلسه آموزش، ارتباط محتوی آموزشی به کاری که انجام می شود، کمک به وظائف از طریق مهارتهای کسب شده از آموزش، افزایش توانایی در مهارتهای کسب شده از طریق برنامه ارتقاء آموزش، ارزش افزوده آموزش با فراهم کردن فرصتی برای توسعه مهارتها و دانش(Latif,2012,p214).
[۱] On-Job train
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
- ۹۵/۰۵/۱۶
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica