معیار خطمشی و استراتژی
سازمانهای متعالی مأموریت و آرمان خود را از طریق ایجاد و تدوین یک استراتژی متمرکز بر منافع ذینفعان و با در نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت میکنند، به اجرا درمیآورند. خطمشیها، اهداف و فرآیندها بهمنظور تحقق استراتژیها تدوین و جاری میشوند. خطمشی متعالی در موارد زیر خلاصه میشود:
- خطمشی و استراتژی بر اساس خواستهها و انتظارات حال و آینده ذینفعان پایهریزی میشوند.
- خطمشی و استراتژی بر اساس اطلاعات حاصل از اندازهگیری عملکرد، تحقیقات، یادگیری و فعالیتهای خلاقانه، پایهریزی میشوند.
- خطمشی و استراتژی تدوینشده، موردبازنگری قرار گرفته و بهروز میشوند.
- خطمشی و استراتژی از طریق چارچوب فرآیندهای کلیدی جاری میشوند.
- خطمشی و استراتژی اشاعه داده شده و به اجرا در میآیند.
۱-۱-۲ معیار کارکنان
سازمانهای متعالی تمامی توان بالقوه کارکنان خود را در سطوح فردی، تیمی و سازمانی اداره کرده، توسعه بخشیده و از آن بهره میگیرند. آنها عدالت و برابری را ترویج کرده، کارکنان را در امور مشارکت داده و به آنها تفویض اختیار میکنند. این سازمانها بهگونهای به کارکنان خود توجه کرده، ارتباط برقرار ساخته و آنها را مورد تشویق و تقدیر قرار میدهند که در آنها انگیزه و تعهد برای استفاده از مهارت و دانش در جهت منافع سازمانی ایجاد شود. معیار کارکنان بهصورت زیر تعالی مییابد:
- منابع انسانی برنامهریزی و مدیریت شده و بهبود مییابند.
- دانش و شایستگی کارکنان شناسایی شده، توسعهیافته و نگهداری میشود.
- کارکنان مشارکت داده شده و به آنان تفویض اختیار میشود.
- کارکنان و سازمان گفتمان دارند.
- کارکنان مورد تشویق و تقدیر قرارگرفته و به آنها توجه میشود.
۱-۱-۳ معیار مشارکتها و منابع
سازمانهای متعالی، مشارکتها و همکاریهای تجاری بیرونی، تأمینکنندگان و منابع داخلی خود را بهمنظور پشتیبانی از خطمشی و استراتژی و اجرای اثربخشی فرآیندهایشان برنامهریزی و مدیریت میکنند. در معیار مشارکتها و منابع سازمان، موارد زیر بررسی میشوند:
- همکاریهای تجاری بیرونی، مدیریت میشود.
- منابع مالی، مدیریت میشود.
- ساختمانها، تجهیزات و مواد، مدیریت میشود.
- فنآوری، مدیریت میشود.
- اطلاعات و دانش، مدیریت میشود.
۱-۱-۴ معیار فرآیندها
سازمانهای متعالی فرآیندهای خود را بهمنظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان طراحی نموده، مدیریت کرده و بهبود میبخشند. معیار فرآیند در موارد زیر خلاصه میشود:
- فرآیندها بهگونهای نظاممند طراحی و مدیریت میشوند.
- فرآیندها بهمنظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان در صورت نیاز، با استفاده از نوآوریها بهبود مییابند.
- محصولات و خدمات بر اساس خواستهها و انتظارات مشتری طراحی و ایجاد میشوند.
- محصولات و خدمات، تولید، تحویل و پشتیبانی میشوند.
- ارتباط با مشتری مدیریت شده و تقویت میشود.
۱-۱-۵ نتایج مشتری
سازمانهای متعالی بهطور فراگیر نتایج مهم مرتبط با مشتریان خود را با مقیاسها و شاخصهای زیر اندازهگیری کرده و به آنها دست مییابند.
۱-۱-۵-۱ مقیاس ادراکی
این مقیاسها، بیانگر ادراکات مشتریان از سازمان است. بهعنوانمثال این اندازهها از طریق نظرسنجیهای مشتری و گروههای نمونه، رتبهبندیهای فروشندگان، تقدیرها و شکایات رسمی به دست میآیند.
۱-۱-۵-۲ مقیاسهای عملکردی
این شاخصها، شاخصهایی داخلی هستند که توسط سازمان بهمنظور پایش، درک، پیشبینی و بهبود عملکرد سازمان و پیشبینی ادراکات مشتریان بیرونی سازمان به کار گرفته میشوند.
۱-۱-۶ نتایج کارکنان
سازمانهای متعالی بهطور فراگیر نتایج مهم مرتبط با کارکنان خود را با استفاده از مقیاسها و شاخصهای زیر اندازهگیری کرده و به آنها دست مییابند.
۱-۱-۶-۱ مقیاسها ادراکی
بیانگر ادراکات کارکنان از سازمان است. بهعنوانمثال این اندازه از طریق نظرسنجیها، گروههای نمونه، مصاحبهها و ارزیابیهای ساختاریافته به دست آیند.
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
- ۹۵/۰۵/۱۵
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica