2- بین تحریف شناختی و بدبینی (بی علاقگی) آموزشی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
3- بین تحریف شناختی و ناکارآمدی آموزشی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
4- بین باورهای غیر منطقی و خستگی هیجانی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
5- بین باورهای غیر منطقی و بدبینی (بی علاقگی) آموزشی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
6- بین باورهای غیر منطقی و ناکارآمدی آموزشی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
7- بین تحریف شناختی و باورهای غیر منطقی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
8-بر اساس تحریف شناختی می توان تحلیل رفتگی آموزشی دانشجویان را پیش بینی کرد.
9- بر اساس باورهای غیر منطقی می توان تحلیل رفتگی آموزشی دانشجویان را پیش بینی کرد.
6-1 متغیرهای پژوهش
الف)متغیرهای پیش بین: باورهای غیر منطقی و تحریف شناختی
ب)متغیر ملاک: تحلیل رفتگی آموزشی(خستگی هیجانی – بدبینی آموزشی و ناکارآمدی آموزشی)
ج)متغیر های کنترل کننده: سال ورود به دانشگاه و دوره تحصیلی(کارشناسی)
7-1 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
الف)تعاریف مفهومی
– تحریف شناختی: فرضها و باورهای جهتگیرانهای هستند که فرد نسبت به خود، جهان، اطراف و آینده دارد. این نگرشها موجب جهتگیری فهم و ادراک فرد از رویدادها شده و احساسات و رفتارها را تحت تأثیر قرار میدهند و فرد را مستعد فرسودگی، اضطراب، و دیگر آشفتگیهای روانشناختی میکند (اسمیت ، 1994).
– باورهای غیرمنطقی: باورهایی که بر روان فرد سلطه دارند و عامل تعیینکننده نحوه تعبیر و معنی دادن به رویدادها و تنظیمکننده کیفیت و کمیت رفتارها و عواطف است که حقیقت ندارند و با واقعیت منطبق نیستند (کولهان و واتسون ،2003(.
– تحلیل رفتگی آموزشی: تحلیل رفتگی آموزشی اغلب به عنوان یک خستگی هیجانی ، تهی شدن از ویژگی های فردی و کاهش عملکرد شخصی تعریف می شود(مسلش و جکسون،1984).
– خستگی هیجانی: این مفهوم به صورت احساس فشار به ویژه خستگی مزمن ناشی از کار بیش از اندازه در فعالیتهای درسی تعریف می شود( برسو ، سالانووا و اسچافلی، 2007؛ تاپیتن تانر و همکاران ، 2005).
– بدبینی آموزشی: بدبینی آموزشی به صورت نگرش بدبینانه و بیتفاوتی نسبت به کارهای مدرسه، فقدان علاقه نسبت به کارهای مربوط به تحصیل و بیمعنی پنداشتن آنها تعریف می شود ( برسو و همکاران، 2007؛ تاپیتن تانر و همکاران، 2005).
– ناکارآمدی آموزشی: این مفهوم به صورت احساس شایستگی پایین، پیشرفت کم و فقدان احساس موفقیت در تکالیف تحصیلی تعریف میشود( برسو و همکاران، 2007؛ تاپیتن تانر و همکاران، 2005).
ب)تعاریف عملیاتی
– تحریف شناختی: نمره ای که فرد با بهره گرفتن از پرسشنامه تحریف شناختی(بک و وایسمن ،1978)کسب می کند نشان دهنده تحریف شناختی است.
– باورهای غیر منطقی: نمره ای که فرد با بهره گرفتن از پرسشنامه باورهای غیر منطقی(جونز ،1968)کسب می کند نشان دهنده باورهای غیر منطقی است.
– تحلیل رفتگی آموزشی: نمره بالای 30 که فرد با بهره گرفتن از پرسشنامه تحلیل رفتگی آموزشی (برسو، 1977، به نقل از برسو، سالانوا و اسچافلی، 2007) کسب می کند نشان دهنده تحلیل رفتگی آموزشی است.
– خستگی هیجانی: نمره بالای 10 که فرد با بهره گرفتن از پرسشنامه تحلیل رفتگی آموزشی کسب می کند و بر اساس سوالاتی که خستگی هیجانی را می سنجند مشخص می شود،که نشان دهنده خستگی هیجانی است.
سایت های دیگر :
| پروژه ، پایان نامه، سمینار، پروپوزال در مورد روش یادگیری انفرادی - پایان نامه ها |
| پایان نامه تحول افساد فی الارض و مصادیق آن در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه - دانلود پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد |
- ۹۹/۰۲/۲۹
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica