1-4-1- هدف اصلی
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک با اعتماد عمومی
1-4-2- اهداف فرعی
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی)
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
- پیشبینی میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک براساس ابعاد اعتماد عمومی
1-4-3- اهداف جانبی
- تعیین میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
- تعیین میزان اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه
- تعیین نقش متغیرهای جمعیت شناختی در استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
- تعیین نقش متغیرهای جمعیت شناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه
1-5- فرضیات تحقیق
1-5-1- فرضیه اصلی
بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و اعتماد عمومی رابطه معنادار وجود دارد.
1-5-2- فرضیه های فرعی
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی) رابطه معنادار وجود دارد.
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی) رابطه معنادار وجود دارد.
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)رابطه معنادار وجود دارد.
- میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک توسط ابعاد اعتماد عمومی قابل پیشبینی است.
1-6- سؤالهای جانبی
- استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه به چه میزان است؟
- اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه به چه میزان است؟
- نقش متغیرهای جمعیتشناختی در استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه چگونه است؟
- نقش متغیرهای جمعیتشناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه چگونه است؟
1-7- تعریف واژههای تحقیق
1-7-1-تعریف نظری واژهها
اعتماد بین جامعه و دولت[1]
این اعتماد را میتوان بهعنوان اطمینان به اعتماد پذیری جامعه نسبت بهنظام، باتوجه بهرشته پیامدها یا رویدادهای معین تعریف کرد (نادمی، 52:1388).
اعتماد عمومی[2]
اعتماد عمومی نیز باور مردم نسبت به رفتارها و اقدامات خاصی است که انتظار دارند از دولت ببینند(لومن[3]، 180:1979)
اطمینان عمومی[4]
نوعی احساس مثبت است که مردم با گذشت زمان نسبت به دولت، مقامات سازمانهای دولتی، عملکرد آنها پیدا میکنند(منوریان و همکاران، 1388).
حس درستکاری[5]
انجام دادن کار از روی راستی و درستی، با امانتداری کاری را انجام دادن، صحیح و سالم انجام دادن کارها (کثیری ، 1384: 110).
خطر پذیری[6]
بیان کننده میزان خطرپذیری مردم در برقراری ارتباط با دولت و مقامات سازمانهای دولتی برای ارائه آزادانه انتقادت و پیشنهادات آنان میباشد(حسنی، 1389).
دولت الکترونیک[7]
دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهمنظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و 24 ساعته به مردم میباشد(هولدن[8] ، 2003).
[1]-TrustBetween SocietyAnd Government
[2]-Public Trust
[3]– Luhmann
[4]-Confidence
[5]-SenseOf Integrity
[6]-Risk
[7]-E- Government
[8]– Holden
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
- ۹۸/۰۶/۱۲