1-4-1- هدف اصلی
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک با اعتماد عمومی
1-4-2- اهداف فرعی
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی)
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
- پیشبینی میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک براساس ابعاد اعتماد عمومی
1-4-3- اهداف جانبی
- تعیین میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
- تعیین میزان اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه
- تعیین نقش متغیرهای جمعیت شناختی در استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
- تعیین نقش متغیرهای جمعیت شناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه
1-5- فرضیات تحقیق
1-5-1- فرضیه اصلی
بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و اعتماد عمومی رابطه معنادار وجود دارد.
1-5-2- فرضیه های فرعی
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی) رابطه معنادار وجود دارد.
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی) رابطه معنادار وجود دارد.
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)رابطه معنادار وجود دارد.
- میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک توسط ابعاد اعتماد عمومی قابل پیشبینی است.
1-6- سؤالهای جانبی
- استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه به چه میزان است؟
- اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه به چه میزان است؟
- نقش متغیرهای جمعیتشناختی در استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه چگونه است؟
- نقش متغیرهای جمعیتشناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه چگونه است؟
1-7- تعریف واژههای تحقیق
1-7-1-تعریف نظری واژهها
اعتماد بین جامعه و دولت[1]
این اعتماد را میتوان بهعنوان اطمینان به اعتماد پذیری جامعه نسبت بهنظام، باتوجه بهرشته پیامدها یا رویدادهای معین تعریف کرد (نادمی، 52:1388).
اعتماد عمومی[2]
اعتماد عمومی نیز باور مردم نسبت به رفتارها و اقدامات خاصی است که انتظار دارند از دولت ببینند(لومن[3]، 180:1979)
اطمینان عمومی[4]
نوعی احساس مثبت است که مردم با گذشت زمان نسبت به دولت، مقامات سازمانهای دولتی، عملکرد آنها پیدا میکنند(منوریان و همکاران، 1388).
حس درستکاری[5]
انجام دادن کار از روی راستی و درستی، با امانتداری کاری را انجام دادن، صحیح و سالم انجام دادن کارها (کثیری ، 1384: 110).
خطر پذیری[6]
بیان کننده میزان خطرپذیری مردم در برقراری ارتباط با دولت و مقامات سازمانهای دولتی برای ارائه آزادانه انتقادت و پیشنهادات آنان میباشد(حسنی، 1389).
دولت الکترونیک[7]
دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهمنظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و 24 ساعته به مردم میباشد(هولدن[8] ، 2003).
[1]-TrustBetween SocietyAnd Government
[2]-Public Trust
[3]– Luhmann
[4]-Confidence
[5]-SenseOf Integrity
[6]-Risk
[7]-E- Government
[8]– Holden
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
- ۹۸/۰۶/۱۲
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica