2-7-1- مدل های اندازه گیری بهره وری منابع انسانی.. 26
2-7-2-عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی : 28
2-8-1-تعاریف (ارزیابی عملکرد) 32
2-8-2-ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد. 33
2-8-3-ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارآمد. 34
2-8-4-دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد. 36
2-8-5-مدل های ارزیابی عملکرد. 36
2-8-6-رویکردهای تک بعدی سیستمهای سنجش عملکرد. 39
2-8-6-1- حسابداری منابع انسانی: 39
2-8-6-2- ارزش افزودهی اقتصادی.. 40
2-8-6-3- مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت: 42
2-9-1- معرفی کارت امتیازی متوازن: 45
2-9-2- اهداف کارت امتیازی متوازن. 47
2-9-3- معرفی وجوه کارت امتیازی متوازن: 47
2-9-3-3- وجه فرایندهای داخلی : 49
2-9-3-4- وجه یادگیری و رشد. 49
2-9-4-روابط علی و معلولی موجود بین کارت امتیازی متوازن: 49
2-9-10- طراحی کارت امتیازی متوازن. 50
2-9-10-1- مراحل طراحی کارت امتیازی متوازن در سازمان. 50
2-9-10-1-3- تعریف دستهبندی شاخصها: 53
2-9-11-مدل های ارزیابی عملکرد سازمانی : 57
2-9-11-1-مدل تعالی سازمانی : 58
2-9-11-2- مدل تعالی سازمانی اروپا 58
5- فرآیندها، محصولات و خدمات.. 71
2-10- بخش دوم : پیشینه تحقیق. 81
2-11-بخش سوم: الگوی مفهومی پژوهش… 86
2-12- مدل مورد استفاده در تحقیق : 98
2-13-بخش چهارم : مدل و چارچوب نظری تحقیق. 98
3-2-1- تقسیم بندی انواع تحقیق برحسب هدف: 104
3-5 جامعه آماری و حجم نمونه. 108
3-7- تکنیک مورد استفاده در تحقیق: 109
3-7-1- تصمیم گیری چند معیاره 109
3-7-2- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 113
3-7-3- اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 115
3-7-4- مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 115
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 120
4-2-مشخصات دموگرافیک جامعه. 121
4-2-1: پست سازمانی پاسخ دهندگان. 121
4-3- سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 123
4-2-4: سابقه کاری پاسخ دهندگان. 124
4-3- اجرای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 125
4-3-1- رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن. 126
4-3-2- رتبه بندی معیارهای 9 گانه در مدل تلفیقی.. 128
4-3-3- رتبه بندی زیر معیارهای 27 گانه در مدل تلفیقی.. 131
4-3-3-2- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای راهبرد در مدل تلفیقی.. 144
4-3-3-3- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای کارکنان در مدل تلفیقی.. 155
4-3-3-4- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای نتایج کارکنان در مدل تلفیقی.. 168
4-3-3-5- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای مشارکت در مدل تلفیقی.. 171
4-3-3-6- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای فرایند ها در مدل تلفیقی.. 184
4-3-3-7- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای نتایج مشتری در مدل تلفیقی.. 193
4-3-3-8- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای نتایج جامعه در مدل تلفیقی.. 195
4-3-3-9- رتبه بندی معیار و زیر معیارهای نتایج کلیدی عملکرد در مدل تلفیقی.. 198
5-3-2-نتایج مقایسات زوجی شاخص ها و رتبه بندی آن ها 200
فصل پنجم نتیجه گیری و پینهادات.. 212
5-2- خلاصه روش شناسی تحقیق. 213
5-3- جمع بندی نتایج تحقیق: 214
5-3-1-ویژگی های دموگرافیک جامعه. 214
5-3-2-نتایج مقایسات زوجی شاخص ها و رتبه بندی آن ها 215
فهرست جداول
جدول صفحه
جدول 2-1: مقایسه انواع بهره وری 17
جدول 2-2 : الگوهای متداول ارزیابی و مدیریت عملکرد 37
جدول 2-3 : مقایسه سیستم های سنتی و مدرن ارزیابی عملکرد 39
جدول 2-4 : مقایسه بین مدل تعالی سازمانی اروپایی و کارت امتیازی متوازن 87
جدول 2-5 : متغیرهای پژوهش در مدل تلفیقی 92
جدول 3-1 : مقایسه (ام ای دی ام) و(ام او دی ام) 113
جدول 3-2 : نمره گذاری شاخص های کیفی در AHP 115
جدول 3-3 : ارزش گذاری شاخصها نسبت به هم 117
جدول 4-1: فراوانی مطلق و نسبی پست سازمانی پاسخ دهندگان 121
جدول 4-2 : میزان سن پاسخ دهندگان 122
جدول 4-3: فراوانی مطلق و نسبی سطح تحصیلات پاسخ دهندگان 123
جدول 4-4: فراوانی مطلق و نسبی سابقه کاری پاسخ دهندگان 124
جدول4-5 : نتایج مقایسات زوجی شاخص های کارت امتیازی متوازن 126
جدول4-6 : نتایج مقایسات زوجی معیارهای مدل تعالی سازمان 129
جدول4-7 : نتایج مقایسات زوجی شاخص های کارت امتیازی متوازن 132
جدول4-8 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیار تدوین ماموریت و تعهد عملی(معیار رهبری) 134
جدول4-9 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای پایش و هدایت سیستم (معیار رهبری) 136
جدول4-10 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیار همکاری رهبران با ذینفعان (معیار رهبری) 138
جدول4-11 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیار توسعه فرهنگ تعالی (معیار رهبری) 140
جدول4-12 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیار مدیریت تحولات سازمانی (معیار رهبری) 142
جدول4-13 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای راهبرد 145
جدول4-14 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای راهبرد 147
جدول4-15 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای راهبرد 149
جدول4-16 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای راهبرد 151
جدول4-17 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای راهبرد 153
جدول4-18 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای کارکنان 156
جدول4-19 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای همسویی برنامه کارکنان وسازمان 158
جدول4-20 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای توسعه دانش و توانمندی کارکنان 160
جدول4-21 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای توسعه توانمندی کارکنان 162
جدول4-22 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای ارتباطات موثر سازمانی 164
جدول4-23 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای تشویق و حمایت از کارکنان 166
جدول4-24 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای کارکنان 169
جدول4-25 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مشارکت 172
جدول4-26 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت شرکا و تامین کنندگان 174
جدول4-27 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت منابع مالی 176
جدول4-28 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت تجهیزات و مواد 178
جدول4-29 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت تکنولوژی 180
جدول4-30 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت دانش 182
جدول4-31 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای فرآیند 185
جدول4-32 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت فرآیندهای سازمانی 187
جدول4-33 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای بازاریابی خدمات 188
جدول4-34 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای توسعه خدمات 190
جدول4-35 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای مدیریت خدمات 192
جدول4-36 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای نتایج مشتری 194
جدول4-37 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای نتایج جامعه 196
جدول4-38 : نتایج مقایسات زوجی زیر معیارهای نتایج مالی 199
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 2-1: الگوی مولفه های تبیین کننده مفهوم بهره وری (سلطانی ،1384). 20
شکل 2-2 : عوامل موثر داخلی و خارجی در بهره وری(قربان زاده، 1392) 24
شکل 2-3 : فرایند شکل گیری بهره وری سازمانی 25
شکل 2-4 : شکل مسیر ایجاد ارزش در یک شرکت 43
شکل 2-5 مدل فرآیند ایجاد سیستم سرمایه فکری 44
شکل 2-6: چارچوب اهداف و شاخص های چهار وجه عملکرد سازمان 47
شکل 2-7 : زنجیره ارتباط علی و معلولی بین شاخص های چهار وجه کارت امتیازی متوازن 50
شکل 2-8 : ساختار کلی کارت امتیازی 51
شکل 2-9 : شکل وضعیت عملکردی حال و آینده سازمان 56
شکل 2-10 : شکاف موجود بین برنامه ریزی استراتژی و اجرای استراتژی 56
شکل 2-11: نمای کلی معیارهای مدل تعالی سازمانی اروپا (2010) 59
شکل 2 – 12 : هرم تعدیل یافته کانجی 81
شکل 2-13 : ابعاد الگوی بهره وری منابع انسانی بر اساس مدل تعالی سازمانی 91
شکل 2-14: تلفیق الگوی کارت امتیازی متوازن و الگوی تعالی سازمان از دیدگاه اولو و وتر 99
شکل 2-15 : مدل مفهومی پژوهش 101
شکل 3-2 : نمایش سلسله مراتب یک مسئله تصمیم(منبع: مهرگان،1383،ص170). 116
شکل 4-1: گراف فراوانی پست سازمانی پاسخ دهندگان 122
شکل 4-2 : میزان سن پاسخ دهندگان 123
شکل 4-3: گراف فراوانی سطح تحصیلات پاسخ دهندگان 124
شکل 4-3: گراف فراوانی سابقه کاری پاسخ دهندگان 125
شکل 4-1 : میزان وزن کلی هر یک از شاخص های کارت امتیازی متوازن 128
شکل 4-2 : میزان وزن نرمال شده هر یک از شاخص های کارت امتیازی متوازن 128
شکل 4-3 : میزان وزن کلی هر یک از 9 معیار مدل تعالی سازمان 130
شکل 4-4 : میزان وزن نرمال شده هر یک از 9 معیار مدل تعالی سازمان 131
شکل 4-5 : میزان وزن کلی زیر معیار های رهبری 133
شکل 4-6 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای رهبری 134
شکل 4-7 : میزان وزن کلی زیر تدوین ماموریت و تعهد عملی(معیار رهبری) 135
شکل 4-8 : میزان وزن نرمال شده تدوین ماموریت و تعهد عملی(معیار رهبری) 136
شکل 4-9 : میزان وزن کلی پایش و هدایت سیستم (معیار رهبری) 137
شکل 4-10 : میزان وزن نرمال شده پایش و هدایت سیستم (معیار رهبری) 138
شکل 4-11 : میزان وزن کلی همکاری رهبران با ذینفعان (معیار رهبری) 139
شکل 4-12 : میزان وزن نرمال شده همکاری رهبران با ذینفعان (معیار رهبری) 139
شکل 4-13 : میزان وزن کلی توسعه فرهنگ تعالی (معیار رهبری) 141
شکل 4-14 : میزان وزن نرمال شده توسعه فرهنگ تعالی (معیار رهبر) 141
شکل 4-15 : میزان وزن کلی مدیریت تحولات سازمانی (معیار رهبری) 143
شکل 4-16 : میزان وزن نرمال شده مدیریت تحولات سازمانی (معیار رهبر) 143
شکل 4-17 : میزان وزن کلی زیر معیار های راهبرد 146
شکل 4-18 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای راهبرد 146
شکل 4-19 : میزان وزن کلی زیر معیار های درک انتظارات ذینفعان (در معیار راهبرد) 148
شکل 4-20 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای درک انتظارات ذینفعان(در معیار راهبرد) 148
شکل 4-21 : وزن کلی زیر معیار های شناسایی قابلیت های درونی (در معیار راهبرد) 150
شکل 4-22 : وزن نرمال شده زیر معیار شناسایی قابلیت های درونی (در معیار راهبرد) 150
شکل 4-23 : میزان وزن کلی زیر معیار های بازنگری استراتژی (در معیار راهبرد) 152
شکل 4-24 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای بازنگری استراتژی (در معیار راهبرد) 152
شکل 4-25 : میزان وزن کلی زیر معیار های پیاده سازی استراتژی ها (در معیار راهبرد) 154
شکل 4-26 : وزن نرمال شده زیر معیارهای پیاده سازی استراتژی ها (در معیار راهبرد) 154
شکل 4-27 : میزان وزن کلی زیر معیار های کارکنان 157
شکل 4-28 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای کارکنان 157
شکل 4-27 : میزان وزن کلی زیر معیار همسویی برنامه کارکنان وسازمان (معیار کارکنان) 159
شکل 4-28 : وزن نرمال شده زیر معیار همسویی برنامه کارکنان وسازمان (در معیار کارکنان) 159
شکل 4-27 : میزان وزن کلی زیر معیار توسعه دانش و توانمندی کارکنان (معیار کارکنان) 161
شکل 4-28 : وزن نرمال شده زیر معیارتوسعه دانش و توانمندی کارکنان (در معیار کارکنان) 161
شکل 4-31 : میزان وزن کلی زیر معیار توسعه توانمندی کارکنان (معیار کارکنان) 163
شکل 4-32 : وزن نرمال شده زیر معیار توسعه توانمندی کارکنان (در معیار کارکنان) 163
شکل 4-33 : میزان وزن کلی زیر معیار ارتباطات موثر سازمانی (معیار کارکنان) 165
شکل 4-34 : وزن نرمال شده زیر معیارهای ارتباطات موثر سازمانی (در معیار کارکنان) 165
شکل 4-35 : میزان وزن کلی زیر معیار تشویق و حمایت از کارکنان (معیار کارکنان) 167
شکل 4-36 : وزن نرمال شده زیر معیار تشویق و حمایت از کارکنان (در معیار کارکنان) 167
شکل 4-37 : میزان وزن کلی زیر معیار نتایج کارکنان (معیار کارکنان) 170
شکل 4-38 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای نتایج کارکنان (در معیار کارکنان) 170
شکل 4-39 : میزان وزن کلی زیر معیار های مشارکت 173
شکل 4-40 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای مشارکت 173
شکل 4-41 : وزن کلی زیر معیار مدیریت شرکا و تامین کنندگان(در معیار مشارکت) 175
شکل 4-42 : وزن نرمال شده زیر معیار مدیریت شرکا و تامین کنندگان(در معیار مشارکت) 175
شکل 4-43 : میزان وزن کلی زیر معیار مدیریت منابع مالی (در معیار مشارکت) 177
شکل 4-44 : میزان وزن نرمال شده زیر معیارهای مدیریت منابع مالی (در معیار مشارکت) 177
شکل 4-45 : میزان وزن کلی زیر معیار مدیریت تجهیزات و مواد (در معیار مشارکت) 179
شکل 4-46 : وزن نرمال شده زیر معیار مدیریت تجهیزات و مواد (در معیار مشارکت) 179
شکل 4-47 : میزان وزن کلی زیر معیار مدیریت تکنولوژی (در معیار مشارکت) 181
لینک دانلود :
پایان نامه بهبود عملکرد سازمانی با ارزیابی شاخص سازمانی |
- ۹۸/۰۶/۰۱