:
امروزه در بیشتر تحقیقاتی که مبتنی بر اطلاعات جمع آوری شده از موضوع مورد پژوهش می باشند، تجزیه و تحلیل داده ها از مهمترین بخشهای پژوهش محسوب می شوند. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده برای بررسی صحت و سقم فرضیه ها ، اهمیت خاصی دارد. داده های بدست آمده از پرسشنامه های تحقیق، با بهره گرفتن از نرم افزارهای آماری، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرد. در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل داده ها از هر دو روش توصیفی و استنباطی استفاده شده است. جهت توصیف متغیرهای تحقیق، از لحاظ سن، میزان تحصیلات، و سابقه خدمت و نیز توصیف کلی از وضعیت پاسخگویی آزمودنیها به سوالات پرسشنامه، در قالب جدول و نمودار ،از نرم افزار Spss 21 استفاده شده است.
| برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت ۴۰y.ir مراجعه نمایید. |
در قسمت آمار استنباطی برای تحلیل داده ها و بررسی فرضیه های تحقیق، پس از مشخص شدن نرمال یا غیر نرمال بودن داده ها، به تناسب از آزمون های همبستگی و رگراسیون استفاده می شود. در این فصل ابتدا به توصیف متغیرها پرداخته می شود، سپس فرضیه ها مورد آزمون قرار می گیرند.
۴-۲) توصیف متغیر های تحقیق:
ابتدا از آمار توصیفی برای توصیف هر متغیر استفاده شده است .که برای این کار از نمودارهای ستونی و جداول فراوانی بهره برده شده است . جزئیات مربوطه در صفحات بعد بیان گردیده است.
۴-۲-۱)سطح تحصیلات :
همانگونه که در جدول ۴-۱ مشاهده می گردد ۶/۵ درصد از پاسخگویان زیر دیپلم، ۸/۱۷ درصد دیپلم،۴/۲۳ درصد فوق دیپلم،۷/۴۵ درصد لیسانس و ۶/۷ درصد فوق لیسانس بوده اند.
| جدول ۴-۱) جدول فراوانی تحصیلات | |||||
| Frequency | Percent | Valid Percent | Cumulative Percent | ||
| Valid | زیر دیپلم | ۱۱ | ۵٫۶ | ۵٫۶ | ۵٫۶ |
| دیپلم | ۳۵ | ۱۷٫۸ | ۱۷٫۸ | ۲۳٫۴ | |
| فوق دیپلم | ۴۶ | ۲۳٫۴ | ۲۳٫۴ | ۴۶٫۷ | |
| لیسانس | ۹۰ | ۴۵٫۷ | ۴۵٫۷ | ۹۲٫۴ | |
| فوق لیسانس | ۱۵ | ۷٫۶ | ۷٫۶ | ۱۰۰٫۰ | |
| Total | ۱۹۷ | ۱۰۰٫۰ | ۱۰۰٫۰ | ||
نمودار ۴-۱) نمودار ستونی تحصیلات
۴-۲-۲) وضعیت سابقه شغلی :
همانگونه که در جدول ۴-۲ مشاهده می گردد ۰/۲ درصد از پاسخگویان کمتر از ۵ سال،۱/۹ درصد بین ۵ الی ۱۰ سال، ۹/۲۵ درصد بین ۱۰ الی ۱۵ سال، ۵/۳۱ درصد بین ۱۵ الی ۲۰ سال،۲/۱۶ بین ۲۰ الی ۲۵ و ۷/۱۵ درصد بالاتر از ۲۵ سال سابقه شغلی داشتند.
| جدول ۴-۲) جدول فراوانی سابقه شغلی | |||||
| Frequency | Percent | Valid Percent | Cumulative Percent | ||
| Valid | کمتر از ۵ سال | ۴ | ۲٫۰ | ۲٫۰ | ۲٫۰ |
| ۵-۱۰ | ۱۸ | ۹٫۱ | ۹٫۱ | ۱۱٫۲ | |
| ۱۰-۱۵ | ۵۱ | ۲۵٫۹ | ۲۵٫۹ | ۳۷٫۱ | |
| ۱۵-۲۰ | ۶۱ | ۳۱٫۵ | ۳۱٫۵ | ۶۸٫۰ | |
| ۲۰-۲۵ | ۳۲ | ۱۶٫۲ | ۱۶٫۲ | ۸۴٫۳ | |
| بالاتر از ۲۵ سال | ۳۱ | ۱۵٫۷ | ۱۵٫۷ | ۱۰۰٫۰ | |
| Total | ۱۹۷ | ۱۰۰٫۰ | ۱۰۰٫۰ | ||
نمودار ۴-۲) نمودار ستونی سابقه شغلی
۴-۲-۳) سن :
در جدول ۴-۳ ملاحظه می گردد که ۱/۸ درصد از پاسخگویان در رده سنی ۲۰ الی ۳۰ سال، ۵/۳۵ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال ، ۶/۴۲ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال و۷/۱۳ درصد بالای ۵۰ سال بوده اند.
| جدول ۴-۳) جدول فراوانی سن | |||||
| Frequency | Percent | Valid Percent | Cumulative Percent | ||
| Valid | ۲۰-۳۰ | ۱۶ | ۸٫۱ | ۸٫۱ | ۸٫۱ |
| ۳۱-۴۰ | ۷۰ | ۳۵٫۵ | ۳۵٫۵ | ۴۳٫۷ | |
| ۴۱-۵۰ | ۸۴ | ۴۲٫۶ | ۴۲٫۶ | ۸۶٫۳ | |
| بیشتر از ۵۰ سال | ۲۷ | ۱۳٫۷ | ۱۳٫۷ | ۱۰۰٫۰ | |
| Total | ۱۹۷ | ۱۰۰٫۰ | ۱۰۰٫۰ | ||
نمودار ۴-۳) نمودار ستونی سن
۴-۳)نتایج توصیفی متغیرهای تحقیق:
جدول۴-۴) آمار توصیفی متغیرهای تحقیق

| Descriptive Statistics | ||||||
| N | Minimum | Maximum | Mean | Std. Deviation | Variance | |
| رفتار شهروندی سازمانی | ۱۹۷ | ۱٫۲۸ | ۴٫۵۴ | ۲٫۸۱۸۹ | .۸۹۱۳۸ | .۷۹۵ |
| اداب اجتماعی | ۱۹۷ | ۱٫۲۵ | ۵٫۰۰ | ۲٫۹۶۳۲ | .۸۸۷۶۲ | .۷۸۸ |
| نوع دوستی | ۱۹۷ | ۱٫۰۰ | ۵٫۰۰ | ۳٫۰۳۴۳ | ۱٫۲۵۰۶۸ | ۱٫۵۶۴ |
| وجدان کاری | ۱۹۷ | ۱٫۰۰ | ۴٫۶۰ | ۲٫۵۸۴۸ | .۸۳۳۹۶ | .۶۹۵ |
| جوانمردی | ۱۹۷ | ۱٫۰۰ | ۴٫۷۵ | ۲٫۶۶۲۴ | .۸۶۲۸۶ | .۷۴۵ |
| نزاکت | ۱۹۷ | ۱٫۰۰ | ۴٫۸۰ | ۲٫۸۴۹۷ | ۱٫۰۳۶۵۶ | ۱٫۰۷۴ |
| رهبری خدمتگزار | ۱۹۷ | ۱٫۳۸ | ۵٫۰۰ | ۲٫۶۶۷۳ | ۱٫۰۸۶۶۸ | ۱٫۱۸۱ |
| خدمت رسانی | ۱۹۷ | ۱٫۰۰ | ۵٫۰۰ | ۲٫۵۹۷۰ | ۱٫۱۵۲۳۷ | ۱٫۳۲۸ |
| تواضع و فروتنی | ۱۹۷ | ۱٫۱۷ | ۵٫۰۰ | ۲٫۶۰۲۴ | ۱٫۰۹۰۴۸ | ۱٫۱۸۹ |
| قابلیت اعتماد | ۱۹۷ | ۱٫۲۵ | ۵٫۰۰ | ۲٫۶۵۱۰ | ۱٫۱۲۸۹۸ | ۱٫۲۷۵ |
| مهرورزی | ۱۹۷ | ۱٫۰۰ | ۵٫۰۰ | ۲٫۷۴۴۹ | ۱٫۱۵۸۰۹ | ۱٫۳۴۱ |
| Valid N (listwise) | ۱۹۷ | |||||
۴-۳-۱) رفتار شهروندی سازمانی:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر رفتارشهروندی دارای میانگین ۸۱۸۹/۲ و انحراف معیار ۸۱۳۸/۰ و واریانس ۷۹۵/۰ می باشد. همچنین رفتارشهروندی دارای حداقل نمره ۲۸/۱ و حداکثر ۵۴/۴است.
۴-۳-۲) نوع دوستی :
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر نوع دوستی دارای میانگین ۰۳۴۳/۳ و انحراف معیار ۲۵۰۶۸/۱ و ۵۶۴/۱ می باشد. همچنین نوع دوستی دارای حداقل نمره ۱ و حداکثر ۵ است.
۴-۳-۳) وجدان کاری:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر وجدان کاری دارای میانگین ۵۸۴۸/۲ و انحراف معیار ۸۳۳۹۶/۰ و واریانس ۶۹۵/۰ می باشد. همچنین وجدان کاری دارای حداقل نمره ۱ و حداکثر ۶/۴ است.
۴-۳-۴)آداب اجتماعی:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر ادب دارای میانگین ۹۶۳۲/۲ و انحراف معیار ۸۸۷۳۶/۰ و واریانس ۷۸۸/۰ می باشد. همچنین ادب دارای حداقل نمره ۲۵/۱ و حداکثر ۵ است.
۴-۳-۵) جوانمردی:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر جوانمردی دارای میانگین ۶۶۲۴/۲ و انحراف معیار ۸۶۲۸۶/۰ و واریانس ۷۴۵/۰ می باشد. همچنین جوانمردی دارای حداقل نمره ۱ و حداکثر نمره۷۵/۴ است.
۴-۳-۶) نزاکت:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که نزاکت دارای میانگین ۸۴۹۷/۲ و انحراف معیار ۰۳۶۵۶/۱ و واریانس ۰۷۴/۱ می باشد. همچنین تکریم دارای حداقل نمره ۱ و حداکثرنمره ۸۰/۴ است.
۴-۳-۷) رهبری خدمتگزار:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که رهبری خدمتگزار دارای میانگین ۶۶۷۳/۲ و انحراف معیار ۰۸۶۶۸/۱ و واریانس ۱۸۱/۱ می باشد. همچنین رهبری خدمتگزار دارای حداقل نمره ۳۸/۱ و حداکثرنمره ۵ است.
۴-۳-۸) خدمت رسانی:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر خدمت رسانی دارای میانگین ۵۹۷۰/۲ و انحراف معیار ۱۵۲۳۷/۱ و واریانس ۳۲۸/۱ می باشد. همچنین خدمت رسانی دارای حداقل نمره ۱ و حداکثرنمره ۵ است.
۴-۳-۹) تواضع و فروتنی:
در جدول ۴-۴ ملاحظه می گردد که متغیر تواضع دارای میانگین ۶۰۲۴/۲ و انحراف معیار ۰۹۰۴۸/۱ و واریانس ۱۸۹/۱ می باشد. همچنین تواضع دارای حداقل نمره ۱۷/۱ و حداکثرنمره ۵ است.
۴-۳-۱۰) قابلیت اعتماد:
در جدول ۴-۱۲ ملاحظه می گردد که متغیر قابلیت اعتماد دارای میانگین ۶۵۱۰/۲ و انحراف معیار ۱۲۸۹۸/۱ و واریانس ۲۷۵/۱ می باشد. همچنین قابلیت اعتماد دارای حداقل نمره ۲۵/۱ و حداکثرنمره ۵ است.
۴-۳-۱۱) مهرورزی:
در جدول ۴-۱۲ ملاحظه می گردد که متغیر مهرورزی دارای میانگین ۷۴۴۹/۲ و انحراف معیار ۱۵۸۰۹/۱ و واریانس ۳۴۱/۱ می باشد. همچنین مهرورزی دارای حداقل نمره ۰۰/۱ و حداکثرنمره ۵ است.
۴-۴)تحلیل استنباطی و روابط بین متغیر ها:
۴ -۴-۱) آزمون فرضیه های تحقیق:
در این قسمت به بررسی فرضیه های پژوهش می پردازیم. همانگونه که در فصل سوم بیان گردید، با توجه به نوع فرضیه از آزمون های مناسب بهره خواهیم برد.
۴-۴-۱-۱) آزمون فرضیه اصلی:
رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان شعب بانک ملی شهر رشت تأثیرگذار است ؟
: رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان شعب بانک ملی شهرر شت تأثیر معنی داری ندارد.
: رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان شعب بانک ملی شهرر شت تأثیر معنی داری دارد.
جدول ۴-۵) جدول رگرسیون بین رهبری خدمتگزار و رفتارشهروندی سازمانی
- ۹۹/۱۲/۱۸
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica