دانلود پایان نامه های دانشگاه ها

دانلود متن کامل با فرمت ورد- پایان نامه های دانشگاه ها

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

دانلود پایان نامه بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وباورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان

تکه هایی از متن پایان نامه :


2-2-4-3- مدل وین و هدوین[1] (1998)

مدل چهار مرحله­ی[2] یادگیری خودتنظیمی را وین و هدوین (1998) ارائه کرده­اند. آن­ها یادگیری خودتنظیمی را به عنوان یک رویداد توصیف می­کنند. یادگیری خودتنظیمی به عنوان یک قسمت جدانشدنی یادگیری است. آن­ها فراشناخت را به عنوان راهنمای رفتار که دانش­آموزان را قادر به انطباق­پذیری می­سازد تعریف می­کنند. چهار مرحله­ی پیشنهادی وین و هدوین عبارت است از:

1- تعریف ماهیت تکلیف، 2- انتخاب هدف و برنامه­ریزی، 3- اجرا کردن تاکتیک­ها، 4- اتخاذ شیوه­های فراشناختی. (فتاحی 1389).

در اولین مرحله تکلیف تعریف می­شود. و به وسیله اطلاعاتی که یک دانش­آموز درباره یک تکلیف به دست می­آورد مشخص می­شود. این مرحله می­تواند به دو مولفه­ی فرض شده تقسیم شود.

الف) شرایط شناختی که از یادگیری خود تنظیمی حمایت می­کند.

ب) شرایط تکلیف به عوامل بیرونی از قبیل در دسترس بودن منابعی که بر توانایی یادگیرندگان جهت انجام موفقیت­آمیز تکلیف اشاره دارد. مطابق با این مدل هم شرایط شناختی و هم شرایط تکلیف به صورت مشترک بر توانایی یادگیرنده، جهت ارزشیابی تکلیف و تدوین نتایج مورد انتظار تاثیر می­گذارد.

در دومین مرحله، تعیین اهداف و برنامه­ریزی توسعه می­یابد. در این مرحله یادگیرندگان ممکن است اهداف چندگانه­ای با معیار وملاک­های مختلف برای عملکرد داشته باشند. یادگیرندگان این ملاک و معیارها را بر مبنای دانشی که درباره حوزه تکلیف دارند، تعیین می­کنند و تکالیفشان را انجام می­دهند و نحوه نظارت بر عملکردشان را ارزیابی می­کنند.

در سومین مرحله، وضع کردن فنون و راهبردهای برنامه­ریزی برای مرحله قبلی است که شامل راهبردهای جستجوی اطلاعات از قبیل مشخص کردن اطلاعات مهم و خلاصه کردن راهبردهای مددجویی از قبیل کار در گروه­ها با درخواست کمک از همسالان یا معلمان است. هدف، اجرا نمودن راهبردها و تولید دست آوردهای شناختی از قبیل سازماندهی اطلاعات در حافظه با نوشتن گزارش است.

در چهارمین مرحله، بر استفاده از دانش فراشناختی به ویژه نظارت کردن بر ارزیابی از عملکرد تاکید دارد. (فتاحی 1389).

2-2-4-4- مدل بوکارتز:

بوکارتز طی سال­های، 1992، تا 1996، الگوی سازگاری با یادگیری را برای کلاس درس طراحی کرد. در این الگو، نقش اصلی در فرایند یادگیری خود تنظیمی به ارزیابی[3] داده شده است. این ارزیابی تحت تاثیر سه نوع اطلاعات قرار دارد:

1- ادراک فرد از موقعیت یادگیری، 2- دانش فراشناختی وابسته به قلمرو خاص، 3- نظام خود (نقل درکدیور، 1386).

بوکارتز در آخرین مقاله خود (1999)، الگوی سه لایه­ای را برای یادگیری خودتنظیمی ارائه کرد. در این الگو بیرونی­ترین لایه به خودتنظیمی اختصاص دارد، لایه میانی، نشان دهنده­ی تنظیم فرایند یادگیری با استفاده از دانش و مهارت­های فراشناختی برای تنظیم یادگیری خود است و لایه درونی، شامل تنظیم شیوه­های پردازش اطلاعات و انتخاب راهبردهای شناختی است (همان منبع).

thesis-download

[1]  Winne & Hadwin Madel

[2]  Four Stage

[3]  Apprasil


متن کامل در لینک زیر :


دانلود از لینک زیر

لینک:

 پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی : بررسی رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی وباورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان سوم متوسطه ناحیه 2 شهر بندرعباس در سال تحصیلی 92-91

بررسی مفاهیم و مبانی اعتبار امر مختوم-دانلود پایان نامه ارشد :


بررسی مفاهیم و مبانی اعتبار امر مختوم

تکه هایی از پایان نامه :



در این حالت ، به جرمی رسیدگی و حکم قطعی صادر شده است . اگر این عمل ،نیازمند تهیه مقدماتی باشد که مجموعا تحت عنوان واحدی توصیف می گردند و در زمان رسیدگی به اتهام اصلی ، برخی از اعمال مقدماتی ناشناخته بوده ، کشف نشده یا رسیدگی نشده باشند ، آیا مجوزی برای رسیدگی مجدد به این اعمال که بنا به فرض ،مجرمانه می باشند وجود دارد .

برای مثال در تبصره 2 ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء واختلاس و کلاهبرداری (1367) می خوانیم « چنانچه عمل اختلاس توام با جعل سند و نظایر آن باشد ... مرتکب به ... محکوم می گردد . » این  عبارت نشان می دهد که جعل و استفاده از  سند مجعول و با عمل اختلاس ، مجموعا عنوان خاص جزایی پیدا می کند و نیازی به تعیین مجازات مستقل جعل و استفاده از سند مجعول نیست .

اگر پس از رسیدگی به عمل اختلاس و قطعیت رای ، جعل سند و استفاده از آن با ارائه دلایل جدید ، کشف شود می توان به این جرایم رسیدگی کرد ؟ این اعمال اگر در زمان رسیدگی به دعوا اول مطرح میشد وتاثیری در « میزان مال اختلاس شده » بوجود نمی آورد ، قطعا در مجازات مقرر قانونی هم موثر نمی شدند. و اکنون نیز نباید تاثیری در روند امر داشته باشند .

به این ترتیب با استفاده از دلایل مربوط به سوال اول و به جهت عدم تاثیر در سبب دعوا اعتبار امر مختوم حاصل است و دادگاه نمی تواند رسیدگی کند ولی اگر  اسناد مجعول جدید ، موثر در میزان مجازات باشد امکان رسیدگی وجود دارد ، اما شیوه رسیدگی معلوم نیست ؛ از یک سو اعاده دادرسی به زیان متهم قابل پذیرش نیست و از سوی دیگر ، مورد از موارد ماده 184 سابق الذکر نمی باشد .  با تردید بسیار می توان گفت که چون بخشی از مجازات ،  مورد حکم قرار نگرفته است . آخرین دادگاه صادر کننده رای می تواند نسبت به تصحیح رای اول اقدام و رای واحدی صادر کند . نتیجه اینکه در حقوق کیفری لازم نیست که عمل خاصی به صورت کامل رسیدگی شود و همین که رسیدگی به آن ، در عمل دیگر « مفروض و مستتر  » باشد ، دادگاه ها حق رسیدگی مستقل به آن عمل را ندارند . این استتار اعم است از اینکه هنگام رسیدگی به عمل اصلی به عمل فرعی و مقدماتی هم رسیدگی شده باشد . یا با فرض عدم رسیدگی به عمل فرعی ، تاثیری در عمل اصلی بوجود نیاید . این اثر نیز یکی از نتایج نوعی بودن دادرسی در حقوق کیفری است که بر خلاف نسبی بودن امور مدنی ، در هر مورد ، نیازی به رسیدگی ندارد.[1]



                                             بخشی- عبد ا...- نگرشی تازه به امر مختوم در حقوق کیفری - ص 150و 151 1

متن کامل :

پایان نامه

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق : بررسی مفاهیم و مبانی اعتبار امر مختوم


درباره من
دانلود متن کامل با فرمت ورد- پایان نامه های دانشگاه ها
همه رشته ها : مدیریت حقوق روانشناسی حسابداری برق عمران کامپیوتر روانشناسی حسابداری مدیریت ادبیات تاریخ فلسفه فقه الهیات
کلمات کلیدی
Designed By Erfan Powered by Bayan