۲-۱-۶- تقسیم بندی فرسودگی شغلی ۱۷
۲-۱-۷- مراحل فرسودگی شغلی ۱۷
۲-۱-۸- گروه های در معرض ابتلاء به فرسودگی شغلی ۱۸
۲-۱-۹- مشاغل در معرض تهدید. ۱۹
۲-۱-۱۰- نظریه های فرسودگی شغلی ۱۹
۲-۱-۱۱- فرسودگی شغلی و مدیریت زمان. ۲۰
۲-۱-۱۲- روش های پیشگیری و درمان فرسودگی شغلی ۲۰
۲-۱-۱۳- سنجش فرسودگی شغلی ۲۱
۲-۲- تنیدگی شغلی ۲۲
۲-۲-۱- تنیدگی چیست؟. ۲۲
۲-۲-۳- نشانگان سازگاری عمومی ۲۳
۲-۲-۴- تعاریف. ۲۳
۲-۲-۵- تاثیرهای تنیدگی (استرس) ۲۵
۲-۲-۶- تنیدگی ناشی از شغل. ۲۶
۲-۲-۷- متغیرهای تشدید کننده تنیدگی ۲۷
۲-۲-۸- تنیدگی شغلی معلمان. ۲۷
۲-۲-۹- منابع شایع تنیدگی در معلمان. ۲۸
۲-۲-۱۰- نشانه های رایج تنیدگی ۲۹
۲-۲-۱۱- عواملی که موجب تنیدگی شغلی می شوند. ۳۰
۲-۲-۱۲- چه چیز آغازگر تنیدگی است؟. ۳۱
۲-۳- سرسختی روانشناختی ۳۳
۲-۳-۱- تعریف سرسختی روانشناختی ۳۳
۲-۳-۲ – مؤلفه های سرسختی روانشناختی ۳۴
۲-۳-۳- نظریه های زیربنایی سرسختی روان شناختی ۳۵
۲-۳-۴- همبسته های سرسختی روانشناختی ۳۵
۲-۳-۵- سرسختی روان شناختی و خود شکوفایی ۳۷
۲-۳-۶- ویژگی های افراد سرسخت ۳۷
۲-۳-۷- اهمیت سرسختی روان شناختی ۳۸
۲-۴- خودکارآمدی ۳۹
۲-۴-۱- تعریف خودکارآمدی ۳۹
۲-۴-۲-ابعاد باورهای خودکارآمدی ادراک شده : ۴۰
۲-۴-۳- منابع باورهای خودکارآمدی ۴۱
۲-۴-۴- ارتقای باورهای خود کارآمدی ۴۲
۲-۴-۵- فرایندهای واسطه خودکارآمدی ۴۳
۲-۴-۶- باورهای خودکارآمدی از طریق این تعیین کننده های زیر بر رفتار انسان اثر می گذارد : ۴۶
۲-۴-۷- کاربرد نظریه خودکارآمدی شغلی در رفتار شغلی ۴۸
۲-۴-۸- بهبود خودکارآمدی ۴۹
۲-۵- پیشینه پژوهش. ۴۹
۲-۵-۱- پیشینه داخلی : ۴۹
۲-۵-۲-پیشینه خارجی ۵۳
فصل سوم : روش پژوهش
۱-۳ روش پژوهش :۵۷
۲-۳معرفی متغیرها:۵۷
۳-۳ جامعه آماری:۵۷
۴-۳ نمونه و روش نمونه گیری: ۵۷
۳-۵-ابزار پژوهش : ۵۸
۳-۶-روش اجرای پژوهش : ۶۱
۳-۷- روش تجربه و تحلیل داده ها: ۶۱
فصل چهارم : یافته های پژوهش
الف) یافته های توصیفی ۶۳
ب) یافته های استنباطی .۶۷
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱- بحث و نتیجه گیری ۷۳
۵-۲- محدودیت ها ۷۶
۵-۳- پیشنهادات ۷۷
۵-۳-۱- پیشنهادهای پژوهشی ۷۷
۵-۳-۲- پیشنهادهای کاربردی ۷۷
فهرست منابع. ۷۸
پیوست ۹۱
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول ۲-۱- نشانه های رایج فشار روانی در کار ۳۰
جدول ۳-۱- محاسبه آلفای کرونباخ پرسشنامه سرسختی و خرده مقیاس ها به تفکیک جنسیت .۵۹
جدول ۳-۲ پایایی مقیاس خودکارآمدی معلم (اسچانن، موران و وولفولک ، ۲۰۰۱) .۶۰
جدول۴- ۱- میانگین و انحراف معیار سن آزمودنی ها ۶۳
جدول۴- ۲- میانگین و انحراف معیار خودکارآمدی و مولفه های آن در آزمودنیها ۶۳
جدول ۴-۳- وضعیت تحصیلات ۶۴
جدول ۴-۴- میانگین و انحراف معیار فرسودگی شغلی و مولفه های آن (مسخ شخصیت،کفایت شخصی،خستگی)در آزمودنی ها ۶۴
جدول ۴-۵- میانگین و انحراف معیار تنیدگی شغلی ومولفه های آن( روابط بین فردی ، شرایط فیزیکی و علاقه به کار)درآزمودنی ها ۶۵
جدول۴- ۶- وضعیت تاهل. ۶۵
جدول ۴-۷- میانگین و انحراف معیار متغیر سرسختی روانشناختی ومولفه های آن( مبارزه طلبی، تعهد، کنترل) ۶۶
جدول ۴- ۸ همبستگی بین تنیدگی شغلی و مولفه های آن (روابط بین فردی، شرایط فیزیکی و علاقمندی به کار) با فرسودگی شغلی( مسخ شخصیت، کفایت شخصی، خستگی) ۶۷
جدول ۴-۹ همبستگی بین سر سختی روانشناختی و مولفه های آن (مبارزه طلبی ، تعهد و کنترل) با فرسودگی شغلی( مسخ شخصیت، کفایت اجتماعی، خستگی) ۶۸
جدول ۴-۱۰ همبستگی بین خودکارآمدی( درگیر کردن فراگیر، روش های تدریس و مدیریت کلاس) و فرسودگی شغلی(مسخ شخصیت، کفایت شخصی، خستگی) ۶۹
جدول ۴-۱۱ خلاصه نتایج رگرسیون به شیوه همزمان برای بررسی پیش بینی بینی فرسودگی شغلی توسط متغیرهای استرس شغلی، سرسختی و خودکارآمدی ۷۰
| برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید. |
جدول ۴-۱۲ جدول ضرایب متغیرها ۷۱
فهرست اشکال
عنوان شماره صفحه
شکل ۲-۱ نشانگان سازگاری عمومی۲۳
شکل ۲-۲- مراحل تنیدگی شغلی ۳۱
شکل ۲-۳ یک مدل از تنیدگی شغلی معلم ۳۲
شکل ۲-۴ مدل برانگیزاننده های شناختی براساس اهداف، انتظارات و اسناد ۴۴
چکیده
هدف پژوهش حاضربررسی رابطه بین تنیدگی شغلی،سرسختی روانشناختی و خودکارآمدی با فرسودگی شغلی در معلمان می باشد.این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و شیوه اجرای آن همبستگی است.جامعه آماری پژوهش حاضر راکلیه معلمان زن آموزش و پرورش شهر کرمانشاه در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تشکیل می دهد ونمونه شامل ۲۰۰ نفر از معلمان زن پایه ابتدایی آموزش و پرورش شهر کرمانشاه می باشد که با بهره گرفتن از نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شده اند.پرسشنامه های استفاده شده در این پژوهش عبارتند از:پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش،سرسختی روانشناختی کوباسا،خودکارآمدی معلم اسچانن – موران و استرس شغلی فیلیپ ال-رایس.فرضیه ها با کمک نرم افزارآماری spss و با استفاره از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به صورت همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها نشانگر این است که با افزایش تنیدگی شغلی،فرسودگی شغلی افزایش یافته و بالعکس و همچنین با افزایش سرسختی روانشناختی و خودکارآمدی، فرسودگی کاهش یافته و بالعکس.پس می توان چنین نتیجه گرفت که بین هر سه متغیرتنیدگی شغلی،سرسختی روانشناختی و خودکارآمدی با فرسودگی شغلی در معلمان رابطه معنا دار وجود دارد.
واژگان کلیدی : تنیدگی شغلی،سرسختی روانشناختی،خودکارآمدی،فرسودگی شغلی،معلمان
فصل یکم:
- ۹۹/۰۹/۰۸
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica