۲-۳-۱ اصل توحید. ۱۳
۲-۳-۲ اصل نبوت. ۱۳
۲-۳-۳ اصل معاد. ۱۴
۲-۴ دیدگاه های روانشناسان غربی در مورد مذهب. ۱۵
۲-۵ مذهب و نوجوانی ۲۱
۲-۶ مذهب به عنوان عامل پیشگیری ۲۳
۲-۷ ضرورت نگرش مذهبی ۲۴
۲-۸ مزایای نگرش مذهبی ۲۵
۲-۸-۱ خوش بینی ۲۵
۲-۸-۲ توکل ۲۵
۲-۸-۳ تسلیم در برابر اراده الهی ۲۷
۲-۸-۴ شادکامی ۲۷
۲-۹ دین و سلامت روان. ۲۸
۲-۱۰ سلامت روان. ۲۹
۲-۱۱ مفهوم سلامت روان. ۲۹
۲-۱۲ تاریخچه سلامت روان. ۳۱
۲-۱۳ اهمیت سلامت روان. ۳۲
۲-۱۴ جنبه های مختلف سلامت روان. ۳۲
۲-۱۴-۱ بهزیستی روانی ۳۲
۲-۱۴-۲ فقدان یک اختلال روانی ۳۴
۲-۱۴-۳ ملاحظات فرهنگی و مذهبی ۳۴
۲-۱۵ مولفه های مثبت در سلامت روانی ۳۵
۲-۱۶ سلامت روان از دیدگاه روان شناسان. ۳۵
۲-۱۷ دین و دینداری ۴۷
۲-۱۸ تعریف دین ۴۷
۲-۱۹ تعهد دینی ۵۰
۲-۲۰ بعد اعتقادی ۵۰
۲-۲۱ بعد اخلاقی ۵۰
۲-۲۲ پیشینه های پژوهشی ۵۱
۳-۱طرح پژوهش. ۵۷
۳-۲معرفی متغیر ها ۵۷
۳-۳ جامعه ی آماری ۵۷
۳-۴ نمونه و روش نمونه گیری ۵۷
۳-۵ ابزار پژوهش. ۵۷
۳-۵-۱ پرسشنامه سلامت روانی (GHQ-28 ) گلدبرگ : ۵۷
۳-۶ اعتبار و پایایی پرسش نامه. ۵۸
۳-۷ اعتبار و پایی ابزار ها : ۵۹
۳-۷-۱ شواهد مربوط به اعتبار GHQ 59
۳-۸ پرسشنامه نگرش مذهبی براهنی (گلریز و براهنی، ۱۳۵۳): ۵۹
۳-۹ شیوه اجرا ۶۰
فصل چهارم. ۶۱
تجزیه و تحلیل دادهها ۶۱
۴-۱ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۲
۴-۲ یافته های توصیفی ۶۲
۴-۳ یافته های استنباطی ۶۳
فصل پنجم. ۶۷
بحث و نتیجهگیری ۶۷
۵-۱ بحث و تفسیر نتایج ۶۸
۵-۲ محدودیت های پژوهش. ۷۲
۵-۳ پیشنهادات پژوهشی ۷۳
منابع. ۷۴
ضمائم. ۷۸
فهرست جداول
جدول ۴-۱ میانگین و انحراف معیار متغیرهای سلامت روان و مولفه های آن ( اختلال افسردگی، عملکرد اجتماعی، اضطراب و نشان های جسمانی) ۶۲
جدول ۴-۲ میانگین و انحراف معیار متغیر نگرش مذهبی۶۳
جدول ۴-۳ ضریب همبستگی بین نگرش مذهبی و سلامت روان دانش آموزان.۶۳
جدول ۴-۴ ضریب همبستگی بین نگرش مذهبی و نشانه های جسمانی دانش آموزان.۶۴
جدول ۴-۵ ضریب همبستگی بین نگرش مذهبی و اختلال در عملکرد اجتماعی دانشآموزان۶۴
جدول ۴-۶ ضریب همبستگی بین نگرش مذهبی و اختلال در عملکرد اجتماعی دانشآموزان.۶۵
جدول ۴-۷ ضریب همبستگی بین نگرش مذهبی و اختلال در عملکرد افسردگی دانشآموزان۶۶
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی دینداری با سلامت روان بود. مشارکت کنندگان در پژوهش ۳۶۰نوجـوان دختر که به روش تصادفی چند مرحله ای از میان دانـش آمـوزان ۱۶ تـا ۱۸ سـاله ی شـهر کرمانشاه انتخاب شدند و به پرسشنامه های مقیاس سنجش دینداری و سلامت عمومی پاسخ دادند. داده ها به کمک ضـریب همبستگی پیرسون گام به گام تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که بین دینـداری و سلامت عمومی روابط منفی و معناداری وجود دارد. نتایج نشان داد که بـین مؤلفـه هـای نگرش مذهبی با ، نشانه های جسمانی ، کارکرد اجتماعی ،علائم اضطرابی و علائم افسردگی با مؤلفه های سلامت عمومی رابطـه ی منفی و معناداری وجود دارد. همبستگی پیرسون گام به گام نشان داد که مؤلفه های نگرش مذهبی ، به ترتیب پیش بینی کننده ی سلامت عمومی می باشند. ارتباط بین مؤلفه های دینداری با مؤلفه های سلامت عمـومی نشانگر تأثیرگذاری دینداری بر جنبه های مختلف سلامت عمومی نوجوانان دارد و دینداری می تواند یک عامـل مهم درشکل گیری سلامت عمومی باشد.
کلید واژه: دینداری، نگرش مذهبی ، سلامت روان، نوجوانان
فصل یکم
مقدمهپژوهش
۱-۱ مقدمه
مذهب تجلی خواست روحی بشر است ونگرش مذهبی نیزشکل دادن وقالب ساختن برای آن حقیقت وتجلی خاطری است که درعمق خاطرات انسان وجود دارد. انسان ممکن نیست
- ۹۹/۰۹/۰۸
The MBOX Token
SaudiArabia
CaitlinLong
Winding Down
How-to Guides
arkinvestmentmanagment
Basisrisk
Algorithmics
FTSE100
JayClayton
Raiden Network
HI Price ( HI )
Exchanges
Mining Rewards
BitcoinMiner
ConsenSys
Ledger
ALGO EUR
Basistrading
Digitalassets
International
Protiviti
Blockchain
SpeedyTrial
Giá NEM ( XEM )
Composable Token
BTC CNY
ETH USD
IceClearCredit
MartyBent
BitcoinATM
Fueloil
DBSBank
Crypto Casey
Regulation
ManGroup
Conferences
BGCPartners
Pricerisk
California
Mining Rig
Tier1capital
ETH NZD
Metatransaction
ErisExchange
Swedbank
Relativevalue
Keylogger
Euroclear
Investmentbanks
SLP GBP
Lido Finance
Unchainedcapital
Terrorism
What Is Web 3.0?
SKILL CHF
ERC-721
Secure Element
LTC ZAR
Venture Capital
MonetaryPolicy
SHIB BCH
SouthAfrica